جمعه 31 فروردین 1403

15 مهر 1397

زائران اربعین سفیران فرهنگی ایران هستند/ ضرورت احترام به حاکمیت عراق

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان درباره اهمیت رفتار زائران ایرانی در ایام اربعین، گفت: زائران ایرانی، سفیران فرهنگی جمهوری ‏اسلامی ایران در پیاده‌روی اربعین هستند‎.‎


به گزارش الاربعین از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری پیش از ظهر شنبه در جلسه برنامه‌ریزی اربعین سال ۹۷ استان به میزبانی مجتمع ولایت سمنان ضمن بیان اینکه زائران ایرانی الگو و سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند، تأکید کرد: کمیته فرهنگی اربعین دو وظیفه اصلی، آموزش زائران در مبدأ و تهیه پیوست فرهنگی برای موکب‌های اربعین را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تهیه بسته‌های آموزشی ویژه زائران اربعین، گفت: علاوه بر این بسته‌هایی را نیز برای موکب‌های اربعین در نظر گرفته‌ایم، همچنین مبلغان، مادحین و قاریان اعزامی به عراق پیش از اعزام آموزش‌های لازم را خواهند دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بابیان اینکه اشرافیت کامل اطلاعاتی بر فضای فرهنگی اربعین راداریم، افزود: هرساله تحلیل‌های دقیقی از وضعیت فرهنگی موکب‌های اربعین و زائرین به دست می‌آوریم و بر اساس این داده‌های اطلاعاتی برنامه فرهنگی و آموزشی را سامان می‌دهیم.

شکری با اشاره به تلاش‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: دشمن تنها راه چاره و زیر سؤال بردن این حرکت عظیم حسینی را تفرقه‌افکنی بین زائران ایرانی و عراقی می‌داند ازاین‌رو از هیچ تلاشی برای تحقق افکار شوم و پلید خود فروگزاری نخواهد کرد.

وی بیان داشت: ما باید حق میزبان بودن عراقی‌ها را رعایت و موکب داران اربعین باید با هوشیاری اجازه ندهند دشمن به موضوع اختلافات بین شیعه و سنی، ایرانی و عراقی دامن بزنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان احترام به حاکمیت عراق را اصل مهمی دانست و عنوان کرد: موکب داران اربعین باید به این اصل مهم یعنی احترام به حاکمیت عراق و تقویت مرجعیت توجه‌ای ویژه‌ای داشته باشند.