پنج شنبه 30 فروردین 1403

15 مهر 1397

روایتگری مصور عاشورا با چهار زبان در قرارگاه اربعین استان قم

از برنامه های قرارگاه اربعین استان قم، روایتگری مصور عاشورا به زبانهای فارسی، انگلیسی، اردو و فرانسه است و در مراسمات و محافل، متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به زائران اهدا می گردد.


به گزارش الاربعین، جلسه ستاد اربعین استان قم روز شنبه 97/7/14 با حضور آقای صادقی، استاندار قم در هتل شاهد شهر مقدس قم برگزار شد.

در این جلسه که مسئولین کمیته اعزام، کمیته اطلاع رسانی، کمیته اطلاعات، کمیته بهداشت، درمان و امداد، کمیته فرهنگی و آموزشی، کمیته اجرایی، کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه و دبیر ستاد اربعین و مدیران موکبهای استان قم حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین عسکری علویه، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی، گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در زمینه مسائل فرهنگی و آموزشی در زمینه اربعین حسینی ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری علویه با اشاره به حضور زائرین اربعین در شهر قم اظهار داشت: سال گذشته در ایام زیارت اربعین ده‌ها هزار زائر به این شهر آمدند و باید مردم قم وارد عرصه خدمت رسانی به زائرین در شهر قم شوند.

وی با بیان اینکه  سال گذشته 120 هزار نفر در قرارگاه اربعین قم اسکان پیدا کردند افزود :قرارگاه اربعین از پنجم ماه صفر در شهر قم فعال می‌شود و فعالیت این قرارگاه تا پایان ماه صفر ادامه پیدا می‌کند و پیش بینی می شود که این تعداد امسال به 140هزار نفر برسد.

همچنین افزود: قرارگاه اربعین به زائرین اربعین از کشورهای مختلف در شهر قم در مصلی قدس، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خدمت رسانی می کند و علاوه بر اسکان و پذیرایی، خدمات فرهنگی نیز با حضور 130 نفر خواهر و برادر مبلغ و مبلغه و مسلط به زبانهای خارجی ارائه می گردد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه منطقه قم اضافه کرد: از دیگر برنامه ها روایتگری مصور عاشورا به زبانهای فارسی، انگلیسی، اردو و فرانسه است و در مراسمات و محافل متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به زائران اهدا می گردد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم افزود: دشمنان پول‌های زیادی هزینه می‌کنند تا بین زائرین ایرانی و زائرین عراقی در زیارت اربعین اختلاف ایجاد کنند، زائران باید کاملا مواظب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند و با تکریم زائران دیگر کشورها و مردم عراق و احترام به قوانین و مقررات کشور میزبان دشمن را مأیوس کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تشکیل موکب‌های تلفیقی بین برادران ایرانی‌ و عراقی با پیوست فرهنگی مشترک در خدمت رسانی به زائران اربعین، بهترین راه مبارزه با توطئه دشمنان اهل بیت علیهم الاسلام است و موفقترین موکبها هم همین موکبهای تلفیقی است.

بر پایه این گزارش، سید مهدی صادقی، استاندار قم در بخش پایانی جلسه شرایط کنونی را شرایط حساسی دانست و تصریح کرد: دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت میان ملت ایران و ملت عراق هستند، مدیران موکب‌ها باید به توصیه‌های امنیتی در زیارت اربعین دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: بر عدم افزایش موکب‌های استان قم در زیارت اربعین تاکید داریم، موکب‌های استان در یکدیگر تلفیق شوند تا شاهد افزایش کیفیت ارائه خدمات توسط موکب‌های قم در زیارت اربعین باشیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: اگر مدیران استان کاری بتوانند برای موکب‌های قم انجام بدهند، قطعا انجام خواهند داد و از فعالیت این موکب‌ها حمایت می‌کنند، البته این حمایت به صورت مالی نخواهد بود، چون ردیف بودجه ای در این خصوص وجود ندارد.

گفتنی است که نمایشگاهی از کتب و محصولات فرهنگی کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم در بخش جانبی این همایش جهت بازدید استاندار و اعضای ستاد اربعین استان قم بر پا شد که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.