شنبه 1 اردیبهشت 1403

10 مهر 1397

شور و شعور حسینی را از زنجان به مسیر پیاده روی اربعین صادر میکنیم

در پیاده‌روی اربعین باید انسجام وحدت شیعه به جهانیان نشان داده شود و این وحدت و انسجام حول محور ولایت‌فقیه و مطالبات رهبری باید باشد.


به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری صبح امروز با حضور در همایش موکب داران اربعین گفت: به لطف خدا شور و شعور حسینی را از زنجان به مسیر پیاده روی بزرگ اربعین صادر خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نقش مهمی در کیفیت پیاده‌روی اربعین دارد و این کمیته موظف به تجهیز فرهنگی زائرین است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان گفت: دشمنان بیکار نیستند و با ترفندها و نقشه های مختلف سعی دارند حرکت معنوی پیاده‌روی اربعین را کم‌رنگ نشان بدهندولی موفق نمی شوند.

صفی یاری تأکید کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین موظف است با ارائه آموزش‌های پیش از اعزام با آگاهی بخشی به زائرین ضعف‌های سال گذشته را کاهش بدهد.

وی به اقدامات و برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اشاره کرد و افزود: تهیه بروشور و بسته‌های آموزشی برای زائرین که حاوی پیام‌های مختص سفر اربعین باشد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان ابراز کرد: در پیاده‌روی اربعین باید انسجام وحدت شیعه به جهانیان نشان داده شود و این وحدت و انسجام حول محور ولایت‌فقیه و مطالبات رهبری باید باشد.

صفی یاری افزود: باید رفتار عزاداران حسینی در عراق طوری باشد که مردم عراق موردتکریم قرار بگیرند و در راستای تحقق این امر مهم مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های لازم با هیئت‌های مذهبی و مبلغین و روحانیون در دستور کار است.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین رمز تداوم شور و فرهنگ عاشورایی است و حضور باشکوه و باعظمت مردم در اربعین حسینی یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی است.

بنا به اعلام ستاد پیاده روی اربعین ۱۸ موکب از استان زنجان در مسیر پیاده روی اربعین حضور خواهند داشت.