پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

10 مهر 1397

عمق بخشی و معرفت افزایی رسالت اصلی کمیته فرهنگی اربعین

ماهیت و رسالت اصلی کمیته فرهنگی اربعین عمق بخشی و معرفت افزایی این حرکت عظیم حسینی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان عمق بخشی و معرفت افزایی را رسالت اصلی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین دانست.

به گزارش دبیرخانه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری با بیان این مطلب گفت: اهمیت پیاده روی اربعین امسال بر هیچ کسی پوشیده نیست خصوصا تقارن آن با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این مسئله را صد چندان میکند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش میکند تا اصل پیاده روی اربعین را زیر سوال برده و آن را کوچک و بی مایه نشان دهد از این رو ماهیت و رسالت اصلی کمیته فرهنگی اربعین عمق بخشی و معرفت افزایی این حرکت عظیم حسینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  با اشاره به ساماندهی مبلغین و مبلغات برای حضور در پیاده روی اربعین افزود: جهت جلوگیری از نفوذ سود جویان و مغرضان در پیاده روی اربعین مبلغین به صورت سازماندهی شده و با مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به موکب ها اعزام میشوند.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه "الحسین یجمعنا" به‌عنوان شعار و «قرمز» نیز رنگ منتخب مراسم اربعین سال ۹۷ تعیین و اعلام شده است اظهار داشت: جهانی بودن حرکت بزرگ فرهنگی اربعین  و شرایط خاص منطقه و جهان اسلام از اصول انتخاب شعار اربعین ۹۷ است.

در ادامه این جلسه حاظرین به ارائه طرح های پیشنهادی خود پرداختند مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در این راستا بیان کرد: هر یک از اعضا که نماینده دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان هستند باید در راستای آموزشی نکات معرفتی و توصیه ای به خادمین و زائرین اربعین اقدام نمایند.