جمعه 31 فروردین 1403

08 مهر 1397

از بزرگترین اجتماع شیعیان برای ترویج گفتمان جبهه مقاومت چه استفاده‌ای کرده‌ایم؟

بهره‌برداری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید خروجی اربعین برای زائران باشد و متولیان عرصه فرهنگی و بین‌المللی و دلسوزان فرهنگی وظیفه دارند که این نقش را به نحو شایسته ایفا کنند.


به گزارش الاربعین ، حسین عامریان، رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در همایش روسای کمیته‌های فرهنگی اربعین استان‌ها نبود درک صحیح نهادهای فرهنگی و بین‌المللی از فرصت اربعین و رسالت و مسئولیتی را که بر عهده دارند، مهمترین مشکل در راه بهره برداری از فرصت ارزشمند اربعین دانست و افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به فعالان اربعینی مبنی بر اینکه «میزبانی را از عراقی‌ها نگیرید» تا حدودی بار مسئولیت پذیرایی از دوش خیرین و فعالین خدماتی اربعین کمتر شده و این ظرفیت ایجاد شده است که از فرصت اربعین برای ترویج گفتمان مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی استفاده و از سکولار شدن اربعین ممانعت کردد و به تحکیم پشت جبهه مقاومت پرداخته شود.
 
عامریان افزود: نهادهای مسئول فرهنگی و بین‌المللی باید از خود بپرسند و ارزیابی کنند که واقعاً چقدر در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اثرگذاری داشته‌اند و از این جریان گسترده مردمی اربعین برای تثبیت و تعمیق جریان شیعی اصیل چقدر توانسته‌اند بهره‌برداری کنند؟ اساساً برنامه‌های آن‌ها چقدر با دغدغه‌های انقلاب اسلامی سنخیت داشته و در آن مسیر بوده است؟
 
عامریان همچنین تصریح کرد: رسالت فرهنگی و بین المللی نهادهای فرهنگی در اجتماع بزرگ مردمی اربعین، نباید محدود به پذیرایی و اطعام و توزیع آب شود؛ بلکه باید به مسئولیت فرهنگی خود عمل کنند. با عرض تأسف باید بگوییم که هنوز قدر فرصت اربعین را ندانسته‌ایم و از این اجتماع در جهت مصالح امت اسلامی استفاده نمی‌کنیم و روزی خواهد آمد که غبطه این فرصت‌ها را خواهیم خورد.